Аналіз
Аналіз
наукової та експериментальної роботи Вацлавпільської гімназії
З 2006 року на базі Вацлавпільської гімназії створена і працює філія Житомирського територіального відділення МАН України «Країна Знань». За цей період учні гімназії ставали переможцями всіх етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, від районного до Всеукраїнського рівня. Нам всім відомі такі прізвища як Матей Вадим, Матей Вікторія, Синжерецький Вадим, Нестерчук Тетяна, Кобзаренко Марія, які в свій час були дійсними членами та переможцями МАН, велика кількість учнів гімназії ставали кандидатами в дійсні члени МАН.
В 2015-2016 навчальному році, а саме 28 жовтня на базі гімназії було проведено І етап Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України, в ньому взяло участь 5 учнів гімназії. Учасники конкурсу представили свої роботи у 2 відділеннях: історія (2 учні), літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство (3 учні), у 4 секціях.
Роботи були представлені наступними вчителями: Мурзаков С.А. (2 роботи), Фесенко Л.В. (2 роботи), Кузьменко В.А. (1 робота).
Не були представлені роботи вчителів: Грибан М.П., Грибан Л.С., Кавун Н.Я., Ярийчук Н.Ю.
За підсумками І етапу МАН Мельник Олександр та Лівінчук Світлана стали переможцями І етапу і учасниками ІІ. Лівінчук Світлана здобула звання «Дійсний член МАН» та стала переможцем ІІ етапу (обласного), вчитель Фесенко Л.В.
В 2015 році Мурзаков С.А., Кузьменко В.А., Грибан М.П., Кавун Н.Я., Удюк С.М. брали участь у заключному етапі проведення дослідно-експериментальної роботи за темою: «Розвиток критичного мислення у процесі навчання». Запропонував дану освітню інновацію педагогам гімназії ЖОІППО. Досвід гімназії та педагогів з даних експериментів був узагальнений та направлений на виставку ЖОІППО.
В ході експерименту були проведені наступні заходи:
«Круглі столи» в межах засідань методичних кафедр вчителів суспільно-гуманітарного циклу, природничо-математичного циклу та кафедри вчителів початкового виховання, на яких обговорювалася актуальність та необхідність розвитку критичного мислення в підростаючого покоління, що є незаперечною умовою суспільного прогресу; члени кафедри презентували свої напрацювання з даної теми;
Декади відкритих уроків з використанням технологій критичного та логічного мислення;
Вчитель початкових класів Удюк С.М. узагальнила матеріали по темі: «Технологія розвитку критичного мислення як засіб формування особистості молодшого школяра», які були направлені на виставку «Сучасна освіта Житомирщини – 2015»;
Вчитель української мови та літератури Мельник В.І. брала участь в організації та проведенні районного семінару з теми: «Використання технологій критичного мислення на уроках української мови та літератури»;
В 10 класі проводилося факультативне заняття «Основи критичного мислення» (1 година на тиждень), учні написали відповідні відгуки про курс;
Лекторій, на якому педагоги гімназії обговорили актуальність, мету, об’єкт, предмет, гіпотезу дослідження даної проблеми, її теоретичну та методологічну основу та очікувані результати;
Семінарське заняття «Розвиток критичного мислення»;
Вчитель світової літератури гімназії Кузьменко В.А. узагальнив матеріали по темі «Розвиток критичного мислення на уроках світової літератури»;
Вчителями гімназії Мурзаковим С.А., Грибаном М.П., Кузьменком В.А., Кавун Н.Я., Удюк С.М. проведено ряд уроків з використанням технологій розвитку критичного мислення;
Розроблено Методичний проект «Використання проектної технології ЧПКМ як засобу розвитку творчих здібностей учнів».
Вчитель математики Кавун Н.Я. отримала сертифікат учасника ІІІ Всеукраїнського конкурсу «Творчий вчитель – обдарований учень» у номінації «Авторський розвивальний навчальний урок».
Заступник директора Кузьменко В.А. був учасником обласної творчої групи заступників директорів закладів нового типу з науково-методичної роботи, на засіданнях якої розглядалися питання впровадження інновацій в освіту.
Гімназія включена в Міжнародний проект щодо запровадження ІКТ в навчально-виховний процес «Класна школа».
Згідно річного плану роботи гімназії протягом року проводилися семінари-практикуми, науково-практичні конференції, засідання творчих груп педагогів з питань вдосконалення навчально-виховного процесу та впровадження новітніх технологій.